بهترین میوه برای پاکسازی کبد

۳ بازديد

آیا می دانستید که کبد یکی از ضروری ترین اندام های بدن شماست؟ و پاکسازی کبد یکی از مهم ترین اقدامات به شمار می رود؟در واقع، کبد بیش از 500 عملکرد را برای حفظ سلامت بدن شما انجام می دهد. که مهمترین آنها شامل:

  • تجزیه سموم در بدن
  • ذخیره ویتامین ها و مواد معدنی
  • تولید صفرا برای کمک به هضم
  • مقاومت در برابر عفونت ها با ایجاد فاکتورهای ایمنی
  • حذف باکتری از جریان خون
بهترین میوه برای پاکسازی کبد بهترین میوه برای پاکسازی کبد

پاکسازی و سم زدایی کبد

سم زدایی بدن یک فرآیند پیوسته و ذاتی است که توسط ارگانهای مهم بدن نظیر کبد، کلیه، سیستم تنفسی، روده و پوست انجام می‌شود. یکی از مهمترین علل اختلال عملکرد کبد، آسیب کبدی ناشی از دارو (DILI) است که می‌تواند منجر به طیف گسترده‌ای از علائم از غیراختصاصی خفیف مانند هپاتیت حاد، هپاتیت مزمن، کلستاز تا نارسایی کبدی شود. این می‌تواند ناشی از تعداد زیادی از داروهای تجویزی، مکمل‌های گیاهی و رژیمی باشد.

در این مطلب به شما بهترین میوه برای پاکسازی کبد رو میگیم . کبد شما نشان دهنده سیستم تصفیه اولیه بدن انسان است که سموم را تبدیل می کند، خون شما را تمیز می کند و مواد مغذی و داروها را متابولیزه می کند تا برخی از مهم ترین پروتئین های بدن را تامین کند. به عنوان یک بخش اساسی از تنظیم کلی بدن، حفظ سلامت کبد بسیار مهم است.

وقتی صحبت از پاکسازی یا سم زدایی کبد (cleansing liver) به میان می آید، همه چیز مربوط به غذا یا مواد مغذی مورد نیاز برای حمایت از سم زدایی به صورت روزانه است. با پاکسازی کبد و تغذیه سالم، بدن شما می تواند از شما در برابر بیماری محافظت کند و توانایی شما را برای حفظ سلامت مطلوب تجدید کند.
ترکیب ویتامین هایی مانند A، B و C با مواد معدنی مانند روی، منیزیم، کلسیم و سلنیوم همگی برای پاکسازی کبد مهم هستند.

پاکسازی کبد چرب

به تجمع چربی اضافی در کبد، بیماری کبد چرب گفته می‌شود. دو نوع کبد چرب داریم: کبد چرب الکلی و غیرالکلی در اینجا به چند مورد از عوامل دخیل در درمان کبد چرب می‌پردازیم:

  • محدود کردن مصرف چربی‌هایی که کالری بالایی دارند و ابتلا به چاقی را افزایش می‌دهند.
  • جایگزینی چربی‌های اشباع شده (مانند کره حیوانی) و چربی‌های ترانس (مانند چربی موجود در بسیاری از تنقلات ناسالم مانند چیپس) در رژیم غذایی با چربی‌های غیراشباع (مانند بسیاری از روغن‌های گیاهی، آجیل و …)، به ویژه اسیدهای چرب امگا 3 که می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.
  • استفاده‌ی بیشتر از غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین، مانند بیشتر میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات کامل. این غذاها نسبت به غذاهایی که شاخص گلیسمی بالا دارند مانند نان سفید، برنج سفید و سیب زمینی، کمتر بر سطح قند خون تأثیر می‌گذارند. (شاخص گلیسمی معیاری است که نشان می‌دهد یک غذا با چه سرعتی باعث افزایش سطح قند خون ما می‌شود.)
  • اجتناب از مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که حاوی مقادیر زیادی قندهای ساده به ویژه فروکتوز هستند. فروکتوز در نوشابه‌های شیرین شده، نوشیدنی‌های ورزشی و آب میوه‌ها یافت می‌شود. قند سفره که ساکارز نامیده می‌شود نیز، طی هضم به سرعت به گلوکز و فروکتوز تبدیل می‌شود و منبع اصلی فروکتوز است.
  • لازم است از نوشیدن الکل پرهیز کنیم؛ زیرا الکل می‌تواند علاوه بر آسیب به کبد، باعث تشدید آسیب ناشی از بیماری کبد چرب غیرالکلی نیز شود.
بهترین میوه برای پاکسازی کبد بهترین میوه برای پاکسازی کبد

میوه برای پاکسازی کبد

سیب از بهترین میوه برای پاکسازی کبد سرشار از پکتین، پلی فنول های موجود در سیب سطح سرم و چربی کبد را تحت کنترل نگه می دارد. آنها همچنین حاوی اسید مالیک هستند که به حذف سموم و مواد سرطان زا کمک می کند. سیب دارای خواص ضد التهابی است که از شما در برابر کبد چرب محافظت می کند و به پاکسازی کبد شما کمک می کند.

برای پاکسازی کبد چرب چه چیزی خوب است؟

سیر: سبزی ریشه ای از ترکیبات گوگردی تشکیل شده است که برای سم زدایی کبد چرب و فعال کردن آنزیم هایی که مسئول دفع سموم و مواد زائد از بدن هستند، ضروری است.

ریشه زردچوبه: ریشه زردچوبه بهترین دوست کبد شماست! ضد التهاب و سرشار از آنتی اکسیدان است. و پاکسازی کبد و خون در 4 روز را انجام می دهد. این ادویه باورنکردنی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که به ترمیم سلول های کبدی، محافظت در برابر آسیب سلولی و سم زدایی کمک می کند.

سبزیجات سبز برگ: قوی ترین متحدان در سم زدایی کبد سبزی های برگ دار هستند که می توان آن را به صورت خام، پخته یا به عنوان آبمیوه یا اسموتی مصرف کرد. این سبزی‌ها که سرشار از کلروفیل هستند، سموم محیطی را از جریان خون جذب کرده و به سم‌زدایی کبد کمک می‌کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.